Nasza oferta
Oferta dotycząca wspólnot mieszkaniowych:
Obsługa administracyjna, rozliczeniowa, windykacyjna
- Prowadzenie ewidencji Właścicieli lokali i Najemców oraz weryfikowanie stanu prawnego i faktycznego lokali i nieruchomości.
- W przypadku sprawowania zarządu nieruchomością zawieranie w imieniu Wspólnot Mieszkaniowych umów na dostawę wody, energii cieplnej, energii elektrycznej, odprowadzania ścieków, wywozu nieczystości itp. W przypadku sprawowania administracji pomoc Zarządowi Wspólnoty w zawieraniu umów.
- Kontrola realizacji umów wymienionych w punkcie 2.
- Utrzymanie we właściwym porządku i czystości klatki schodowej, pomieszczeń wspólnych oraz chodnika i posesji.
- Przygotowanie planów gospodarczych bądź pomoc przy ich przygotowaniu (w zależności od powierzonej Zrzeszeniu funkcji).
- Przygotowanie, organizowanie i obsługa zebrań Wspólnoty bądź pomoc w tym zakresie.
- Reprezentacja Wspólnoty Mieszkaniowej – stosownie do udzielonych przez nią w tym zakresie pełnomocnictw.
- Sporządzanie (bądź pomoc przy sporządzaniu – w zależności od powierzonej Zrzeszeniu funkcji) umów najmu dotyczących powierzchni wspólnej nieruchomości.
- Zawiadamianie członków Wspólnoty o należnych opłatach.
- Sporządzanie faktur, rachunków dla Najemców części wspólnych nieruchomości.
- Księgowanie wpłat dokonywanych na rzecz Wspólnoty Mieszkaniowej, windykacja zadłużeń, przygotowywanie spraw do postępowania sądowego o zapłatę należności.
- Bieżące informowanie Zarządu Wspólnoty Mieszkaniowej o zaległościach z tytułu opłat zarówno właścicieli lokali jak i Najemców.
- Organizowanie odczytów podliczników i liczników wody.
- Rozliczanie zaliczek wnoszonych przez Właścicieli z tytułu wody, energii cieplnej i innych mediów.
- Sporządzanie umów – zleceń, umów o dzieło, umów o pracę w przypadku zatrudniania przez Wspólnotę osób fizycznych i rozliczanie ich z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych i Urzędem Skarbowym
Obsługa bankowo – księgowa
- Dopełnienie czynności w sprawie nadania Wspólnocie numeru NIP-u i REGON.
- Otwarcie rachunku bankowego Wspólnoty i dokonywanie rozliczeń poprzez ten rachunek.
- Dokonywanie rozliczeń z dostawcami mediów.
- Prowadzenie ewidencji księgowej dotyczącej wpływów i kosztów zarządu nieruchomością wspólną, mediów dostarczanym do mieszkań Właścicieli.
- Sporządzanie comiesięcznych informacji dotyczących wpływów oraz wydatków w celu bieżącej analizy finansowej.
- Sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych dla potrzeb Wspólnot i Urzędów Skarbowych wraz z deklaracją CIT-8.
- Dokonywanie rozliczeń wraz z pełną dokumentacją dotyczącą podatku VAT.
- Dokonywanie ubezpieczeń Wspólnot od ognia i innych zdarzeń losowych oraz odpowiedzialności cywilnej.
Obsługa techniczna
- Dla prawidłowej i kompleksowej obsługi Właścicieli Domów i Zarządów Wspólnot Mieszkaniowych – Zrzeszenie ZWiZD dysponuje Działem Technicznym, który prowadzi tzw. codzienną obsługę polegającą na prowadzeniu Książek Obiektu, wykonywaniu przeglądów technicznych budynku, zarówno rocznych jak i pięcioletnich w zakresie objętym przepisami Prawa Budowlanego. Do obsługi codziennej wliczamy również usuwanie wszelkiego typu niedociągnięć i awarii w funkcjonowaniu budynku i znajdujących się w nim instalacji. W sprawach bardziej znaczących pełnimy rolę Inwestora zastępczego określając zakres i koszt robót – dobierając równocześnie wykonawców określonej specjalności.
- Organizujemy konkursy ofert i przetargi do wybrania najbardziej właściwego wykonawcy.
- Pośredniczymy w opracowywaniu niezbędnych projektów technicznych, ekspertyz, opinii i inwentaryzacji technicznych.
- Zawieramy umowy z wykonawcami robót pełniąc jednocześnie nadzór inwestorski nad prowadzonymi robotami wraz z ich odbiorem końcowym.
- Jesteśmy w ścisłym kontakcie z całym szeregiem Zakładów Usługowych i Firm różnych specjalności, które zostały sprawdzone w działaniu i są godne rekomendowania.
Warto przytoczyć, że wykonywane tą drogą prace budowlano – instalacyjne osiągają przerób roczny przekraczający 1 milion PLN.
W zakres szerokiego asortymentu robót wchodzą i większe wahające się w granicach 25.000 – 200.000 PLN, takie jak:- wymiana pokryć dachowych z obróbką blacharską i przemurowaniem kominów;
- modernizacja i wymiana instalacji centralnego ogrzewania;
- wykonanie nowych węzłów cieplnych;
- wymiana pionów wodno-kanalizacyjnych;
- wymiana instalacji gazowej;
- modernizacja instalacji elektrycznej;
- remonty i wzmocnienia balkonów;
- docieplenia budynków;
- roboty izolacyjne ścian piwnicznych;
- modernizacyjne roboty poszczególnych lokali.
Przy stałej współpracy z Wykonawcami robót negocjujemy i uzyskujemy bardzo korzystne warunki pozwalające obniżyć koszt robót i w przypadku trudnej sytuacji finansowej nieruchomości – płatności ratalne.Zapewniamy pełnienie nadzorów we wszystkich branżach przez osoby posiadające wymagane kwalifikacje i uprawnienia.
0
+
Lat doświadczenia
0
+
Nieruchomości pod naszą opieką
0
wykwalifikowanych pracowników
Oferta dotycząca budynków prywatnych:
Oferta w zakresie najmu lokali
- Komisyjne, protokolarne przejmowanie i przekazywanie lokali mieszkalnych i użytkowych.
- Podejmowanie działań zmierzających do wynajmu zwolnionych lokali (ogłaszanie, udostępnianie lokali celem wizji lokalnej, uzgadnianie warunków najmu z zainteresowanymi stronami).
- Sporządzanie projektów umów najmu oraz aneksów do umów w zakresie wynikającym z umowy, bądź na podstawie wniosku Właściciela. – lokali mieszkalnych, – lokali użytkowych, – ścian pod reklamy, – dzierżawy terenu.
- Ustalanie i uzgadnianie z właścicielami wysokości czynszów za lokale mieszkalne zajmowane przez najemców na podstawie decyzji administracyjnych oraz ich aktualizacja (obecnie w okresach półrocznych).
- Ustalanie wysokości kosztów eksploatacyjnych lokali z uwzględnieniem cen (zaliczek) mediów i ich analiza dla potrzeb i na wniosek Współwłaścicieli, w oparciu o umowę Współwłaścicieli o korzystaniu z pożytków i ponoszeniu kosztów utrzymania nieruchomości.
- Aktualizacja danych najemców i użytkowników lokali mieszkalnych.
- Udział w eksmisjach komorniczych.
- Udział w komisyjnych wejściach do lokali nieudostępnionych dobrowolnie przez najemców.
- Wystawianie zaświadczeń dotyczących najmu na pisemny, uzasadnionywniosek zainteresowanych.
- Potwierdzenie wniosków mieszkaniowych o dotację.
Oferta w zakresie eksploatacji lokali
- Przygotowanie projektów umów w zakresie: – dostawy ciepła i ciepłej wody, – dostawy wody i odprowadzania nieczystości, – dostawy energii elektrycznej, – usług porządkowych, – konserwacji domofonów, – konserwacji dźwigów, – konserwacji anten i sieci TV, itp.
- Sporządzanie zamówień i ich aktualizacja na dostawę energii cieplnej oraz ustalenie sposobu jej podziału na lokale.
- Kontrolne odczyty wodomierzy głównych w budynkach: wody, ciepła i energii elektrycznej a w przypadku stwierdzenia uszkodzenia, zgłoszenie wymiany. W przypadku konieczności wymiany licznika udział w komisyjnym jego zdemontowania i odczycie niezbędnym do prawidłowego rozliczenia.
- Organizowanie odczytów podliczników wody w lokalach mieszkalnych i użytkowych w okresach półrocznych w celu rozliczenia zużycia i wyrywkowa ich kontrola.
- Kompletowanie aktualnych odpisów z Ksiąg Wieczystych nieruchomości oraz innych dokumentów dotyczących własności. Ustalenie udziału we własności nieruchomości w oparciu o akty notarialne dotyczące własności i bieżąca ich aktualizacja.
- Występowanie do Urzędu Miasta o wypisy z ewidencji gruntów oraz innych dokumentów dotyczących usytuowania obiektu oraz infrastruktury technicznej.
Oferta w zakresie rozliczenia, windykacji i inkasa
- Ustalanie wysokości zaliczek na media i koszty eksploatacyjne oraz okresowe i ich rozliczenie.
- Sporządzanie w terminach określonych umowami rachunków bądź faktur dotyczących najmu lokali.
- Księgowanie wpłat dokonanych na konta ZWiZD.
- Analiza rachunków i faktur dotyczących obciążeń eksploatacyjnych nieruchomości
- Windykacja należności poprzez sporządzanie:
- upomnień,
- wezwań do zapłaty,
- przygotowywanie ewentualnych ugód dotyczących spłaty,
- przygotowywanie dokumentów niezbędnych do skierowania sprawy do sądu o zapłatę, eksmisję.
- Uzgadnianie sald finansowych z najemcami lokali mieszkalnych i użytkowych.
Obsługa bankowo – księgowa
- Prowadzenie ewidencji księgowej dotyczącej wpływów i wydatków danej nieruchomości.
- Sporządzanie comiesięcznych informacji dotyczących wpływów i wydatków w celu bieżącej analizy finansowej.
- Dokonywanie rozliczeń z dostawcami mediów oraz innych tytułów dotyczących eksploatacji oraz robót remontowych danego budynku.
- Sporządzanie i przesyłanie comiesięcznej informacji podatkowej dotyczącej przychodów i kosztów według udziału we współwłasności.
- Rozliczanie podatku dochodowego z wynajmu lokali oraz podatku VAT wraz z prowadzeniem pełnej dokumentacji w tym sporządzanie comiesięcznych, obowiązujących deklaracji do Urzędów Skarbowych wraz z ich zapłatą z konta budynku.
- Dokonywanie ubezpieczeń budynków od ognia i innych zdarzeń losowych oraz odpowiedzialności cywilnej.